Struktura

Příklady k tvorbě modelů sestav

Příklady k tvorbě modelů sestav

V následujících kapitolách je popsáno několik jednoduchých příkladů k tvorbě modelů sestav v programu Autodesk Inventor. Cílem těchto kapitol je procvičení principů základů 3D modelování součástí, skládání do jednoduchých sestav a také seznámení s uvedeným softwarem.

Jednotlivé kapitoly je možno pojmout jako náměty na procvičení práce v programu, tak, aby se stala rutinou a uživatel mohl v budoucnosti používat software jako tvůrčí nástroj. Program neslouží jen pro překreslování, ale primárně k vývoji nových produktů a není vlastně ničím jiným než vylepšeným nástrojem pro konstruování (tužkou). Nejpodstatnější myšlenky (know-how) vznikají v hlavách konstruktérů. Cílem tedy není jen ovládnutí softwaru, ale tvůrčí myšlení žáka. Pokud si žák dokáže funkčně upravit řešení dle svých potřeb (od změny rozměrů až po jiná technická řešení), cíl byl splněn.

Dílčí lekce

Obrázek

Content paleta

Obr. 1: Paleta

Obrázek

Content police

Obr. 2: Police

Obrázek

Content pant

Obr. 3: Pant

Obrázek

Content maltezsky mechanismus

Obr. 4: Maltézský mechanismus

Obrázek

Content cinka

Obr. 5: Činka

Obrázek

Content v blok

Obr. 6: V-blok

Obrázek

Content skladaci pes

Obr. 7: Skládací pes

Obrázek

Content stolek

Obr. 8: Stolek

Obrázek

Content sroubovak

Obr. 9: Šroubovák

Obrázek

Content kotevni patka

Obr. 10: Kotevní patka

Obrázek

Content kolecko voziku

Obr. 11: Kolečko nákupního vozíku

Obrázek

Content klikovy mechanismus

Obr. 12: Klikový mechanismus

Logolink