Pro vykonání jednoho zdvihu pístu u dvoudobého motoru je zapotřebí:
dvě otáčky klikového hřídele
jedna otáčka klikového hřídele
polovina otáčky klikového hřídele
Válce opatřené žebrováním patří mezi pevné části:
dvoudobých zážehových motorů
motocyklových motorů
vzduchem chlazených motorů
G-dmychadlo je poháněno:
tlakem výfukových plynů
podtlakem vývěvy
mechanicky
Hlavu s klínovým spalovacím prostorem poznáme bez její demontáže podle toho, že:
má všechny ventily umístěny v jedné řadě
má ventily umístěny ve dvou řadách: sací v jedné a výfukové ve druhé
tuto skutečnost nelze bez demontáže zjistit
Pro výpočet kompresního poměru nutně potřebujeme znát:
zdvihový objem a objem kompresního prostoru
objem válce a počet válců motoru
objem motoru a teplotu nasávaného vzduchu
U zážehových čtyřdobých motorů se zpravidla používají tyto spalovací prostory:
klínový, střechovitý, vírová komůrka
toroidní (v pístu), klínový, tlaková komůrka
střechovitý, klínový, Heronův (v pístu)
Válce se rozdělují do tří až pěti skupin (značení písmeny A až E) podle:
výbrusu
tolerance, v níž bylo provedeno honování
tloušťky horní příruby a z toho plynoucího přesahu vložky
Dvě olejová čerpadla vyžadují:
ztrátové mazání čerstvým olejem
tlakové oběžné mazání
mazání se suchou skříní
Překrývání ventilů (střih) nastává tehdy, když:
ve válci končí expanze a začíná výfuk
ve válci začíná sání a končí výfuk
ve válci začíná expanze a končí komprese
Při zvyšování kompresního poměru se u zážehového motoru kompresní tlak:
snižuje
nemění
zvyšuje