Rozvodovka obsahuje:
měnitelný převod a kuželový diferenciál
stálý převod jednoduchý nebo složitý a diferenciál
stacionární převod jednoduchý a diferenciál
Kulisa řazení:
vede řadící palec při řazení
zajišťuje zařazenou rychlost proti vysunutí ze záběru
zabraňuje zařazení dvou rychlostních stupňů současně
Rozdělovací převodovka má za úkol:
rozdělit přenos kroutícího momentu na levou a pravou poloosu
rozdělit přenos kroutícího momentu na jednotlivé hnací nápravy
redukovat otáčky na výstupu z hlavní převodovky do pomala
U kuželového diferenciálu jsou na hnacích hřídelích kol uložena:
talířová kola
planetová kola
satelity
Jako blokovací spojky (přemostění) se u hydrodynamického měniče používá:
třecí spojka lamelová
elektromagnetická spojka
blokovací spojka se u měniče nevyskytuje
Ozubená kola jsou na předlohovém hřídeli uložena:
točně
suvně
na pevno
Hydrodynamický měnič se používá nejčastěji ve spojení:
s automatickou převodovkou
s tříhřídelovou převodovkou
s dvouhřídelovou převodovkou
Pětilamelová motocyklová spojka má kromě pěti hnacích lamel:
tři lamely hnané
čtyři lamely hnané
pět lamel hnaných
Změny převodu u variátoru dosáhneme:
změnou délky řemene
přesunutím řemene z jedné řemenice na druhou
posunutím jednoho talíře řemenice vůči druhému a tím změnou průměru opásání řemenice
Účelem aretačního zařízení v převodovce je:
zajistit bezhlučné řazení
vyrovnat rozdíl otáček řadícího kola a řadící objímky při řazení
zamezit vyskakování zařazené rychlosti ze záběru